ad

Saturday, April 11, 2009


ANWAR KATA NAJIB CERDIK? EZAM PEMBOHONG

Kelmarin Ezam Mohd Nor menyampaikan ceramah di Bukit Gantang dan Bukit Selambau. Isu yang dibongkar kali ini ialah berkaitan dengan pengakuan Anwar kepadanya sewaktu Anwar menjadi ketua pemuda umno Malaysia dahulu.

Kata Ezam, dia bertanya Anwar siapa paling cerdik dalam pemuda? Anwar jawab Najib yang ketika itu naib ketua pemuda. Lagi? Mahyudin, Zahid Hamidi dan Hishamudin. Maka kata Ezam, kenapa hari ini Anwar hendak memprotes Najib lagi? Kerana takutkan orang yang lebih cerdik. Itu kata Ezam.

Mari kita kaji. Betul ke kata Mat Ezam ini. Pertamanya, Anwar menjadi ketua pemuda Umno pada tahun 1983. Siapa Ezam ketika itu? Ketika itu Ezam berusia 16 tahun dan sedang bersekolah menengah di Victoria Institut tepi Stadium Merdeka. Adakah logic kata Ezam Anwar bercakap dengannya ketika itu? Bohong. Ezam pembohong. Ezam terlibat aktif dengan UMNO bermula tahun 1993 sebagai ketua pemuda umno Petaling Jaya Selatan. Ketika itu Anwar sudah menjadi Timbalan Presiden Umno, bukan lagi pemuda. Ezam pembohong.

Kata lah Ezam bercakap benar. Apa masalah Anwar hendak katakana najib cerdik ketika itu. Kemudian dia lawan Najib pula hari ini. Ezam pun dahulu kata Anwar paling cerdik. Anwar paling layak jadi pemimpin Malaysia. Anwar hero rakyat Malaysia. Anwar teranaya oleh mamak bendahara. Najib penyangak. Dan bermacam puji yang Ezam ucapkan di atas pentas.

Melucukan apabila mengingatkan Ezam menyebut nama Saudara Anwar dalam setiap ceramahnya. Katanya, dia tidak panggil Datok Seri sebab Anwar pemimpin rakyat yang sama taraf dengan rakyat, sebab itu kita panggil saudara Anwar. Tetapi selepas Anwar dibebaskan Ezam panggil Anwar apa? Bos!!!! Lawak, saudara bertukar jadi bos.

Kemudian ketika pru 2004 Ezam menyatakan ketegasan untuk bertanding lawan Najib di Pekan. Namun tidak dibenarkan kerana mahkamah menghalangnya selepas dikenakan OSA. Kenapa Ezam nak lawan Najib? Kenapa sekarang dia sokong Najib.

Kesimpulannya, Ezam pemenang tanpa bertanding Raja Lawak Mongolia.

0 comments:

Post a Comment