ad

Sunday, April 19, 2009


Buat Zul Bakar: Azizan Razak bukan naib presiden


siapa tidak kenal Zulkifli Bakar? Zulkifli Bakar suka menulis tentang politik. Ruangan rencana politik Mingguan Malaysia dan Utusan Malaysia selalu beliau penuhi dengan analisis terhadap parti Pakatan Rakyat.

Analisis yang beliau buat berbeza dengan Dr Aisar Yee yang menulis dalam Sinar Harian. Zul bakar menunjukkan sangat biasnya kepada parti pembangkang. Mingguan Ahad baru-baru ini menampakkan ceteknya maklumat Zul Bakar apabila menulis.

Pertama beliau ulas tentang pertandingan jawatan timbalan presiden Pas. Kemudian beliau menulis tentang jawatan naib presiden. menurut Zul Bakar, jawatan naib presiden yang dipegang Muhamad Sabu dan Azizan Razak juga dijangka akan dicabar. Pelik Zul ni. Bila masa pula Azizan Razak naib presiden pas. Beliau menjadi naib presiden empat tahun yang lepas atau dua penggal yang lalu.

Kemudian Zul bakar menasihatkan orang Pas supaya menjaga Pas atau memelihara prinsip Pas untuk perjuangan Islam daripada diubah. Pelik Zul ni. Sebelum ini dia menulis begitu banyak buruknya Pas dan dilihat Zul memang menyokong Umno yang melawan pas. Tiba-tiba dia suruh kukuhkan atau pertahankan prinsip perjuangan Pas. Apa punya Zul Bakar.

0 comments:

Post a Comment