ad

Tuesday, April 14, 2009


AWAS! 3 Menteri Besar Haram


Ketua Penerangan Umno Perlis, Dato hashim Subuh mengatakan MB Perlis sekarang Mat Isa Sabu sebagai produk haram Umno. Ini memberi makna Mat Isa Sabu adalah Menteri Besar haram. Maka bertambahlah rakan sekerja Zamri Kadir MB Haram Perak.

Menurut Datuk Hashim, sepatutnya Shahidan Kasim yang menjadi pengerusi perhubungan Umno Perlis menjadi Menteri Besar, bukannya Mat Isa. Jadi dia dikira produk haram. Keadaan gawat juga sedang berlaku di Terengganu. Namun setakat ini 10 adun yang menentang Ahmad said hanya berani memboikot sidang. Mereka belum mengumumkan Ahmad Said sebagai MB haram. Bila diumumkan maka tertubuhkan kesatuan MB haram Malaysia dengan diketuai oleh Zamri.

Sebenarnya pemimpin Umno Perlis dan Terengganu ini penderhaka raja. Sememangnya raja atau sultan punya kuasa untuk melantik sesiapa menjadi menteri besar. Tetapi raja dan sultan hanya tidak dibenarkan memecat Menteri Besar. Oleh itu Haji Nizar di Perak tidak dikira menderhaka kerana memang dibenarkan undang-undang untuk dia menolak arahan letak jawatan oleh baginda raja. Tetapi di Perlis, mereka membantah lantikan Raja Perlis yang sememangnya berkuasa melantik Menteri Besar. Oleh itu pemimpin Umno sohih penderhaka.

Ayuh Perwaris, Pakida, Bandak Bertindak Melayu, Perkasa, Brahim Ali, Pemuda Umno. Segera anjurkan demonstrasi di Perlis dan Terengganu.

0 comments:

Post a Comment