ad

Sunday, April 12, 2009


Ibrahim Ali Sesuai Dengan Umno


Ketua penerangan Pas Pusat menyatakan Ibrahim Ali tidak dihalang jika berhasrat menyertai Umno. Ini berkait kenyataan Ibrahim yang menyatakan menanti pinangan Umno. Dasar lelaki apa ini menanti pinangan orang.

Ibrahim sebelum ini merupakan ahli umno, kemudian menyertai Parti Melayu Semangat 46 pimpinan KuLi. Kemudian keluar menyertai Umno, kemudian dipecat dari Umno menjadi bebas dan kini menanti pinangan Umno sekali lagi.

Pantai News juga mengucapkan selamat jalan kepada Ibrahim kerana pulang ke lubuk asal yang serasi dengan jiwanya. semua tentu ingat di awal zaman reformasi, Ibrahim berceramah ke hulu ke hilir menjadi hulubalang Umno membelasah pembangkan. Di Padang kampung Pasir Baru Bangsar dan di Gombak, Ibrahim diboo dan dijerit ong, ong, ong oleh anak-anak muda. Namun tanpa malu Ibrahi mengatakan, peduli apa dengan katak, yang penting lagi kuat mengampu cepat naik jadi menteri. Buktinya selepas itu Mahathir melantik beliau menjadi timbalan menteri di Jabatan Perdana Menteri.

Ketika itu juga sasterawan Negara yang bertanding atas tiket Pas Shahnon Ahmad menulis dua novel bertajuk 'Shit' dan 'Anjing'. Ia merupakan novel satira yang mengkritik politik Malaysia. Ibrahim membalas balik dengan menulis cerpen pendek bertajuk 'Babi'.

Dalam kandungannya dia menulis dalam sebuah parti tu, ada babi memakai serban, badan kurus jadi menteri besar. Ini ditujukan kepada Tok Guru Nik Aziz. Ada babi MP Pas rambut bgelah tengah. Ini ditujukan kepada Dr Hasan Ali. dan bermacam babi lagi yang digambarkan Ibrahim terhadap pemimpin Pas. Inilah sikat Ibrahim.

Seterusnya pada masa yang sama, beliau berucap di sekolah Teknik Pasir Mas menyatakan yang dikatakian panas-panas api neraka ini macam panas minyak goreng keropok saja. Selepas ucapannya umum mengetahui datang angin yang kuat dan menerbangkan seluruh bumbung bangunan sekolah tersebut.

Inilah sikap Ibrahim Ali. Jadi memang layak dia kembali ke pangkuan Umno. Jika lihat sewaktu bersama pimpinan Pas pun, dalam ucapannya tidak lekang menyebut 'babi' kepada lawan politiknya. Begitu juga dalam parlimen. Namunmketika dia berbaik dengan Pas, kita melupakan perkara ini. Tetapi hari ini tidak salah kita mengingati balik sejarah ini sebagai satu maklumat untuki generasi baru. Sejarah tetap sejarah.

3 comments:

malayamuda on April 12, 2009 at 6:13 AM said...

Ibrahim Ali sebenranyer bukan katak
beliau bukan babi, malam lebih jijik daripada babi

Ahjamal on April 12, 2009 at 7:03 AM said...

UMNO IS JUST A NO CLASS HOTEL THEY TAKE IN ALL CHECK IN JUST TO FILL THE VOLUME. THIS UMNO HOTEL IS WHERE CORRUPERS GANGTERS AND GOONS PUT UP. IBRAHIM JOIN IN WITH TDM AND SUCK IN

Anonymous said...

x layak jadi melayu dia ni

Post a Comment