ad

Wednesday, March 25, 2009


MISKIN SAMPAI MAKAN SIPUT BABI VS MISKIN SAMPAI HENDAK MURTAD

Kedua-duanya miskin. Miskin macam mana tak tahu. Mungkin sampai nak makan pun tidak mampu. Cuma miskin yang pertama itu didedahkan sededah-dedahnya kerana ia berlaku di negeri yang diperintah oleh Pakatan Rakyat.

Maka diberi gambaran betapa teruknya kerajaan negeri tersebut sehinggakan tidak menjaga kebajikan rakyat sampai terpaksa makan siput babi.

Miskin kedua ini pula berlaku di negeri yang jarang-jarang orang Malaysia sebut iaitu negeri Pahang. Kenapa ya? Tidak panas langsung negeri ini. Umno menang besar di sini berbanding negeri lain setanding dengan Umno Melaka. Negerinya muflis sampai kerajaan negeri terpaksa pinjam duit untuk bayar gaji kakitangan kerajaan. Menteri Besarnya juga tidak terkenal.

Maka akhbar melaporkan ada rakyat negeri dua bukit judi ini yang hendak murtad kerana kemiskinan. Masya Allah. Sampai begitu sekali. Mungkin miskinnya negeri Pahang ini sehinggakan siput babi pun dah tak ada atau pun sibut babi pun sudah berpindah kerana malu dengan bakal Perdana Menteri yang berasal dari negeri ini.

Siput-siput Mongolia menghubungi siput Pahang menyatakan dukacita atas kematian Altantuya. Maka kehabisan siput Pahang lari ke Mongolia, sehinggakan gereja lah tempat mencari makanan bagi orang miskin di negeri bakal PM ini. Untung negeri Kedah yang banyak siput babi.

0 comments:

Post a Comment